Anna Colin

AAA

Miejsce zamieszkania: Paryż, Francja

Udział w EKK: kurator wydarzenia

fot. archiwum prywatne

Kuratorka i krytyczka sztuki. Związana z Londynem, Paryżem i północnohiszpańską Vitorią- Gasteiz. Zastępczyni dyrektora paryskiego centrum kulturalnego Bétonsalon – Centre for Art and Research, instytucji, której celem jest promowanie sztuki i nauki, przerzucanie mostów pomiędzy twórcami i akademikami, inicjowanie dyskusji nad współczesną estetyką, kulturą, ale także polityką i ekonomią. Równocześnie prowadzi niezależne projekty badawcze w Centro Cultural Montehermoso w baskijskiej Vitorii-Gasteiz, zajmując się obecnością figury czarownicy w feministycznej sztuce od lat 60. do dzisiaj.

W latach 2002–2006 pracowała dla londyńskiej rozgłośni Resonance. Tworząc „Radio Gallery”, oddała artystom „przestrzeń radiową”, zachęcając ich do traktowania jej jak powierzchni wystawienniczej. Eksperyment polegał na pokazaniu sztuki wizualnej w zgoła niewizualnym medium. Pracowała też jako kuratorka w londyńskiej galerii sztuki współczesnej Gasworks (2007–2011). Jednocześnie była redaktorem i krytykiem w londyńskim „Untitled” i korespondentem paryskiego magazynu „Art Press”.

Od kilku lat interesują ją szczególnie pomijane w oficjalnym dyskursie mikronarracje i marginalizowane praktyki kulturowe. Efektem tych zainteresowań jest zainicjowany w 2008 roku wraz z Mią Jankowicz długofalowy projekt „Disclosures”. Częścią projektu była m.in. wystawa „Women and the Archive: A Partial Disclosure” zorganizowana w The Women’s Library w Londynie (2009).

W ramach Europejskiego Kongresu Kultury Anna Colin przygotowuje (wraz z Remco de Blaaijem) część projektu 10x10 – jako kuratorka wskazana przez Marię Lind (Szwecja).

odsłuchaj zawartość strony wersja do druku

TAGI: 10x10