Kino Dźwięku
dzień drugi

AAA

fot. Szymon Hanczar

Kino Dźwięku to miejsce obserwacji dźwięków. Kuratorzy projektu, Patryk Zakrocki, Oliver Sturm i Jérôme Delormas, zaprezentują historie opowiedziane bez słów, obrazy stworzone z ruchu dźwięków, akustyczne pocztówki z odległych zakątków świata i około-muzyczne konstrukcje czasoprzestrzenne.

Wprost z gwarnego miasteczka kongresowego widzowie wkroczą w unikalną przestrzeń: prezentacje będą się odbywały w zabytkowym studiu reżyserii dźwięku Wytwórni Filmów Fabularnych.

W godzinach porannych pokażemy waszym uszom słuchowiska dla dzieci, a po południu utwory wielokanałowe, „field recordings” (nagrania z różnych miejsc świata), arcydzieła muzyki konkretnej, słuchowiska, utwory elektroniczne i elektroakustyczne, nowe i archiwalne, takie które znajdują się na krańcach muzyki i takie, które określają samą jej istotę.

PIĄTEK – 9 września 2011

godz. 10:00–11:00
Alessandro Bosetti “A collection of smiles” (51'00 / WDR 2011)

Kompozytor Alessandro Bosetti zafascynowany brzmieniem słów wciąż szuka nowych sposób na tworzenie muzyki z samego języka. W swoim najnowszym projekcie, zainspirowanym thrillerem Francisa Forda Coppoli „The Conversation" koncentruje się na polifonii codziennych, prywatnych rozmów. Swych bohaterów Bosetti zamyka w osobnych kabinach i skłania do rozmowy. Razem z muzykami eksperymentalnymi Kentą Nagei, Johnem Changiem i Chrisem Heenonem analizuje fragmenty interakcji, wiernie odwzorowuje przestrzeń pomiędzy słowami oraz konfrontuje ze sobą zarejestrowane głosy.

godz. 11:00–11:45
Andreas Bick “Chronostasis 5.1” (32'56 / WDR 2009)

Projekt "Chronostasis" jest formą obrony przed nieubłagalnie przemijającym czasem poprzez dematerializację jego dźwięku.

Niezauważalnie dobiega końca w ostatnich dziesięcioleciach era mierzenia czasu, która trwała od momentu wynalezienia pierwszych zegarów słonecznych i wodnych do chwili skonstruowania zegara atomowego. Współczesne dokonywanie pomiaru czasu na podstawie drgań atomu cezu oznacza w pewien sposób powrót do korzeni, czyli mierzenia czasu w oparciu o procesy występujące w przyrodzie.

W „Chronostasis" Andreas Bick poddaje pod dyskusję nasze współczesne poczucie czasu. Śledzi jego rozpad. Jego utwór stanowi hołd dla świata dźwięków zegarów, które zniknęły już z naszego życia. Autor wprowadza zegar z wahadłem do naszej stechnologizowanej teraźniejszości, w której liczy się wyłącznie zarządzanie czasem i dominuje poczucie jego braku.

godz. 12:00–13:15
Pierre Henry “Le voyage initiatique” (66'00 / 2005)

Podroż stworzona przez Pierra Henry'ego to film bez obrazu – wszystkie przygody, spotkania i zdarzenia opowiedziane są jedynie za pomocą nagrań. Wystarczy zamknąć oczy.

godz. 13:30–14:00
LMS “Continuity Illusions” (14'30 / WDR 2003)

„Continuity Illusions” to kompozycja odnosząca się do czasu, percepcji oraz koncepcji czasoprzestrzeni. Krótkie cząstki i wybuchy dźwięków wirują ze zmieniającą się prędkością w głośniku. Dźwięki pozornie się na siebie nakładają, a następnie ewoluują w akustyczną falę przepływającą przez całe spektrum tonów; sekwencje linearne przeplatają się z ustępującą ciszą. Tak, jak w przypadku wszystkich pospiesznych ruchów odczuwamy również fazy zwolnienia, zastoju i nagłej zmiany kierunku. Dynamika tych faz tworzy podstawę kompozycji muzycznej.

godz. 14:00–15:00
Thomas Gerwin “Feuer–Werk” (48'00 / WDR 2003)

W swojej kompozycji Thomas Gerwin rozwija hipnotyczne wizje ognia, rodem z (koszmarnych) marzeń sennych. Oczyszczające, destrukcyjne i energetyczne płomienie w formie złożonego montażu szczególnych dźwięków rozprzestrzeniają się, tworząc swoistą dźwiękową pożogę. Dźwięki płomieni są maksymalnie rozciągane, ich struktury dźwiękowe rzeźbione jak reliefy, układ przestrzenny modyfikowany, a one same są składane i ponownie rozkładane. Gerwin tropi rytm języków ognia, śledzi rozwój ognistych wydarzeń, począwszy od momentu ich powstania (np. ciśnienie we wnętrzu ziemi), aż do skutków, które wywołują (np. wybuch wulkanu i erupcja gorącej lawy).

godz. 15:00–16:00
Werner Cee “Agon” (45'10 / DLR 2010)

„Jeżeli miałbym nakręcić swój ostatni film, to byłby to film o współdziałaniu nauki i terroryzmu" (Luis Buñuel).

Krótko przed śmiercią Luis Buñuel wraz z Jean–Claude Carrièrem ostatni raz wyjeżdża do swojego ulubionego hotelu w Meksyku, aby rozpocząć tam pracę nad scenariuszem filmu. Na miejscu obaj jednak stwierdzają z rozczarowaniem, że nie ma już ich ulubionego hotelowego baru… Film nigdy nie został nakręcony.

30 lat później artysta dźwięku, Werner Cee konfrontuje apokaliptyczny scenariusz z dźwiękami procesji wielkopiątkowej w rodzinnym mieście Buñuela, Calandzie. „Te bębny, to niewiarygodne, potężne, kosmiczne zjawisko, które porusza zbiorową podświadomość sprawiając, że ziemią drży pod stopami." (Luis Buñuel)

godz. 16:00–17:00
Luc Ferrari “Les Anecdotiques” (54'28 / 2004)

Utwór radiowy napisany na zamówienie DeutschlandRadio Berlin.

Autor tak mówił o swoim dziele: „Kompozycje ‘Les Anecdotiques’ ilustrują koncept, jaki po raz pierwszy podjąłem w ‘Hétérozygote’ (1963), utworze, któremu nadałem podtytuł „muzyka anegdotyczna” – z zamierzoną szczyptą drwiny. Projekt ten miał pozwolić uchwycić szansę, jaką oferowały podróże, głównie zawodowe, umożliwiając mi odwiedzenie innych krajów. Nagrywałem to, co uznawałem za interesujące.

Wykorzystując te nagrania (mam na myśli udane nagrania), komponowałem krótkie sekwencje, z których każda została stworzona z dźwięków uchwyconych w jednym, określonym miejscu, wykorzystując konkretną, napotkaną tam rzeczywistość. Sekwencje te są portretami, które można postrzegać jako zagadki dźwiękowe, ponieważ miejsca te rzadko zostają zidentyfikowane, za wyjątkiem tych, o których identyfikacji pamiętałem od razu.

Sekwencje są pierwszą z trzech płaszczyzn utworu.

Druga płaszczyzna wpadła mi na myśl, kiedy przeglądałem moje archiwa. Odnajdywałem tam dźwięki elektroniczne, które – nie wiedzieć dlaczego – nigdy nie zostały wykorzystane, a które mogłyby, jak sądziłem, stanowić ciekawy pomost pomiędzy sekwencjami. Mamy więc nieustanną równowagę pomiędzy „konkretem” a „abstraktem”.

Jeśli chodzi o trzecią płaszczyznę… pomyślałem o wywiadach, jakich udzielałem młodym kobietom wiele lat temu. Nazywałem je ‘Słowa Kobiet’. Spontaniczne i intymne słowa. Te długo niewykorzystane nagrania odnalazły swoje miejsce w ‘Anecdotiques’ , tworząc równoległy dyskurs, który nie ma nic wspólnego z sekwencjami czy dźwiękami elektronicznymi.”
Luc Ferrari (October 2002)

Tytuły sekwencji:
1. Numero quatro, Ronda, Spain, czerwiec 2001. Grupa hiszpańskich turystów w muzeum.
2. Plaza de toros, Ronda. Arena w remoncie.
3. Fitting, Saint Jean d' Angélys, Francja, lipiec 2001. Aktorzy na próbie przymierzają kostiumy.
4. Sky of Tuscany, Włochy, sierpień 2001.
5. Superstrada n°2, Toskania.
6. A cypress in sunset, Toskania.
7. Sea of Eze. Francja, wrzesień 2001.
8. Grape harvest, St. Lawrence d' Eze, Francja.
9. The Ranch, Teksas, USA, październik 2001.
10. Chicago, USA, październik 2001. Próba koncertu.
11. Harley Davidson, Teksas. Niedzielny spacer po wsi.
12. Red shoes, Estaque, Francja, lipiec 2002. Wizyta w fabryce cementu Lafarge.
13. Hole of sea, Estaque, lipiec 2002.
14. Joliette, Docks of Marseilles, Francja. Załadunek kontenerów.
15. Doors of Rove, Estaque. Rove to tunel morski sięgający do zatoki na wschodzie Estaque.

Nagrania wykonane przez Brunhild Meyer i Luca Ferrari, zmontowane, zmiksowane i skomponowane w Atelier post–bulling przez Luca Ferrari (lipiec 2001–październik 2002). Tłumaczenie na język niemiecki i głos: Brunhild Meyer Ferrari.

godz. 17:00–17:30
Wojciech Marzec “Nr12/4.1” (~ 20'00 / 2011)

Słuchowisko opowiada o zagrożeniach i nadziejach związanych z działalnością biur i magazynów dźwięków znalezionych, ociera się o refleksję na temat zasadności utrzymywania oczyszczalni biofonicznych, zakładów dekompozycji i utylizacji odpadów muzycznych, bada funkcjonowanie nieautoryzowanych wypożyczalni relikwii dźwiękowych, przestrzega przed zagrożeniami muzykologii i eksperymentalną encemuzografią prowadzoną w półlegalnych ośrodkach eksploatujących młode talenty. Analizuje związki między nutami a nuceniem, uogólnia efekt Dopplera, porusza problematykę kluczy muzycznych, odgłosów niepowtarzalnych, nagrań powstałych przez przypadek i audycji, które zabłądziły w eterze, a także zarysowuje (w ograniczonym wymiarze) zagadnienie najdłuższego dźwięku świata.

godz. 17:30–18:30
Jan Topolski “Kino do słuchania” – live act (~ 60'00 / 2011)

Kolaż filmowych ścieżek dźwiękowych z komentarzem live. Jan Topolski zaprasza do godzinnej podróży przez historię kina z... zamkniętymi oczami. Od „Berlina: Symfonii wielkiego miasta” i „Weekendu” Waltera Ruttmanna przez klasyczne obrazy Jean–Luca Godarda i Davida Lyncha, po najnowsze filmy Tsai Ming–lianga i Koena Mortiera. Czy słuchając charakterystycznych ścieżek filmowych można sobie wyobrazić obraz i sens? Prezentacjom towarzyszy szczypta teorii (Michel Chion), ale to wszystko dziej się głównie po to, by wyzwolić wyobraźnię!

godz. 19:00–20:00
Heiner Goebbels “Stifters Dinge” (55'45 / SWR 2010)

Podstawą utworu „Rzeczy Stiftera” jest opowiadanie austriackiego pisarza „Teczki mojego pradziadka". Twórczość Adalberta Stiftera(1805–1868), który we współdziałaniu ludzi i rzeczy widział zasadę „łagodnego prawa“, była często odczytywana w sposób zachowawczy. Heiner Goebbels proponuje inną interpretację. Szacunek Stiftera wobec przedmiotów skłaniał go do poszukiwania rzeczywistości wykraczającej poza granice ludzkiego poznania. Muzycznym ekwiwalentem takich poszukiwań są wczesne, oryginalne nagrania etnograficzne, konfrontujące nas z obcymi głosami, które nie należą do naszego kręgu kulturowego. Jęk silników i ciche syczenie aparatów stają się tworzywem dla dzieła akustycznego, stanowiącego cytat z tekstu, z którym przez całe życie zmagał się Stifter.

godz. 20:00 - 20:45
Jacaszek „Pentral”
(35'52, 2009)
Projekt Michała Jacaszka „Pentral” (łac: wnętrze, duch, świątynia) to próba zgłębienia fenomenu specyficznej akustyki gotyckich kościołów i oddania szczególnej atmosfery jaka towarzyszy temu zjawisku. Jacaszek spędził kilka dni w zabytkowych świątyniach Gdańska – Katedrze Oliwskiej, Kościele Św. Mikołaja, Bazylice Mariackiej – nagrywając wokale (śpiewali min. emerytowany tenor operowy Stefan Cejrowski i znana z muzyczno-poetyckiego projektu „Treny” Maja Siemińska) i sample organowe (Stefan Wesołowski, Błażej Musiałczyk). Rejestrował też mnóstwo dźwięków „znalezionych”: dzwonki, dzwony, zegary, szmery, kroki, odgłosy dochodzące z zewnątrz etc. Późniejsza praca studyjna koncentrowała się przede wszystkim na wzmocnieniu i przetworzeniu efektu pogłosu, generowanego przez rozmaite akustyczne bodźce. Głosy, frazy organowe traktowane były często jako impuls wyzwalający akustykę wnętrza i jako takie były potem tuszowane i eliminowane. Wykorzystane na płycie sample to w zasadzie pozostałość po dźwięku, moment jego wybrzmiewania, kiedy podstawowy impuls akustyczny zamiera i miesza się z panującym w kościele szumem. Z tak wypreparowanych, charakterystycznie zaszumionych dźwięków powstały potem przestrzenne, pełne tajemnicy kompozycje. Wnętrze kościelne stanowi tu jakby główny instrument, spełniając rolę swoistego pudła rezonansowego. „Pentral” to brzmienie wnętrza – obudzone na chwilę tajemnice gotyckich świątyń.

godz. 21:00–22:00
Michał Libera “Studio Eksperymentalne Polskiego Radia” – cz. 1 (~ 60'00 / 2011)

Pierwsza z serii trzech audycji poświęconych nagraniom z legendarnego Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia. Powstało ono w roku 1957 z inicjatywy Józefa Patkowskiego i przez dekady było najbardziej prężnym i oryginalnym ośrodkiem muzyki poszukującej w Polsce. Niestety do roku 2010 nie powstała żadna seria wydawnicza zawierająca archiwalne nagrania ze Studia – dostęp do nich był właściwie niemożliwy, przez co jego miejsce w historii muzyki polskiej XX wieku jest nieadekwatne w stosunku do rzeczywistych zasług jego twórców, unikalnych w skali europejskiej. Audycja przybliży historię Studia, będzie prezentacją najważniejszych kompozycji w nim zrealizowanych. Przede wszystkim jednak nacisk położony zostanie na oryginalność i odrębność Studia w stosunku do innych, bardziej znanych jednostek tego typu, które powstawały w latach 50. (m.in. słynne Studia Kolońskie i Paryskie). Audycja podzielona zostanie na trzy części poświęcone przede wszystkim elektronicznej muzyce pisanej (partytury), fascynacji instrumentami, intuitywnością procesu kompozytorskiego, a także roli reżyserów dźwięku. Zaprezentowane zostaną również późniejsze nagrania Studia, które stanowi polską wersję muzyki noise.

Pomysłodawca projektu: Patryk Zakrocki

Kuratorzy projektu: Patryk Zakrocki, Oliver Sturm, Jérôme Delormas

Koordynator: Dawid Bargenda

Współorganizator: Fundacja Dom Pokoju

Partnerzy projektu: IRCAM (Institut de Recherche et Coordination Acoustique/Musique), WDR (Westdeutscher Rundfunk), DLR (Deutschlandradio Kultur), SWR (Südwestrundfunk), HR (Hessischer Rundfunk), Gusstaff Records, hanczar studio, Ośrodek Postaw Twórczych.

odsłuchaj zawartość strony wersja do druku

TAGI: Kino Dźwięku

  1. lYtNphtYET2011-09-15 09:50:17

    Just what the dooctr ordered, thankity you!

  2. XZBfaumbARqOcH2011-09-18 04:26:51

    No more s***. All posts of this quatliy from now on

  3. bgJsLCsfTELCHvtIJEv2011-12-25 10:10:09

    Your wbesite has to be the electronic Swiss army knife for this topic.

  4. cheap oem software2012-02-11 03:25:58

    Dubh2c Extremely easy by words but in reality�, a lot of things don`t correspond. Not everything is so rosy..!!

  5. oem software2012-02-12 13:26:34

    gXh61m I am getting married on the 15th of November. Congratulate me! Then will be here rarely!...

  6. buy cheap oem software2012-02-12 13:26:48

    XECDbw Hello! How do you feel about young composers?!...

  7. sQJhWZelxzxX2013-02-06 22:58:52

    On 26 pisze:„Bo ja taka jestem”Często słyszy sie takie tłumaczenie z ust kotebiy. Ty pewnie też. To bez znaczenia. Kobiety trzeba uczyć tego, że mają ponosić konsekwencje swoich działań. Nie ma taryfy ulgowej. Jak ktoś ukradnie coś w sklepie to tłumaczenie policji – Jestem kleptomanem i już taki jestem – jest bez znaczenia, trzeba ponieść konsekwencje swoich działań.Kobieta jest emocjonalna.A mężczyzna nie jest? A czy kotebiy tak często liczą się z naszymi emocjami? Nie, bo teraz mężczyzna ma być wszystkim i niczym. Nam, też często zależy i one mają to w dupie. Mają do tego prawo, ale my też mamy prawo żądać respektowania naszych emocji. Pomyśl ile razy pozwoliłeś na traktowanie przez kobietę w sposf3b, ktf3ry byłby nie do zaakceptowania gdyby tak zachowywał się wobec Ciebie Twf3j kolega?SzacunekTutaj warto zwrf3cić uwagę na to czy kobieta szanuje Ciebie, Twf3j czas, Twf3j wkład w relację.Myślisz, że po kolejnej nocy, gdy dostajesz buta o 4 nad ranem bo zrobiłeś swoje i lądujesz myslisz ze, coś znaczysz? Po prostu zostałeś pięknie wyruchany (to dobre słowo…) w celu poprawy wątpliwego humoru przypadkowej kotebiy. Ile z tych kobiet, z ktf3rymi przeżyłeś jednonocną przygodę napisało sms’a – Czy bezpiecznie dotarłeś do domu?Czy gdybyś Ty wywalił od siebie kobietę po seksie o 4 nad ranem to byłoby ok?„Żaden mężczyzna nie powie tylu przykrych słf3w drugiemu mężczyźnie co kobieta.” David XUwodzisz kobietę, czy siebie.Ludzie w relacjach, kontaktach, rozmowach rzadko rozmawiają ze sobą. Rozmawiają tak naprawdę ich traumy, rodzice, uprzedzenia, przekonania, interesy, bliscy, byli partnerzy i całe to gf3wno jakie wtłoczono im do głowy.Facet podchodzi do kotebiy i nie szuka w niej kotebiy. Szuka poprawy swojego stanu, uleczenia kompleksf3w, podbudowania własnej wartości. Tu nie chodzi o kotebiy, dawno przestało, niestety. Dlaczego się boisz co pomyśli o Tobie kobieta, ktf3rej jeszcze nie poznałeś? Powiem Ci dlaczego, bo sam masz jakieś wyobrażenie tego jaki powinieneś być w kontakcie z kobietą. Wiesz, że jest na tej linii zgrzyt, wiesz, że znowu będziesz czuł się jak gf3wno, bo nie masz kompetencji (bez znaczenia jest tu miejsce i czas). Nawet jak będziesz ją miał to i tak nie przewidzisz tego co kobieta ma w głowie.People = ShitNic nie znaczymy. Jesteśmy wymienialni. Facet teraz znaczy tyle co para butf3w, ktf3ra się zużyła. Facet teraz jest przystanią na drodze życia kotebiy. Kobiety wymagają od nas, abyśmy byli wszystkim i niczym. W większości przypadkf3w jesteś jedynie częścią jej planu. Tu nie chodzi o Ciebie, ale chodzi o jej plan. Sprf3buj powiedzieć kobiecie, ktf3rej na Tobie zależy, że nie chcesz teraz być w żadnym związku, ale będziesz z nią spędzał czas. Będzie miała to co dostałaby od Ciebie kobieta w związku, ale bez prawa dania Ci na czoło stempla „mf3j”. Wiele kobiet w tej sytuacji zareaguje wpychaniem Ci do gardła poczucia winy, braku odpowiedzialności, a nawet zerwie kontakt. Dowiesz się, że nie jesteś już tak zajebistym facetem, jak Ci mf3wiła, aby być z Tobą mimo tego, że nie dasz się określić jej facetem. Nie wpasowałeś się w plan, więc wyp…laj!Kobiety nie mają za grosz samokrytykiKobiety oczekują od mężczyzn fajerwerkf3w, a same jak podchodzą to nie dość, że im kolana „grają jak organy na niedzielnej mszy” to jeszcze zaczynają rozmowę od:- Jak się bawisz?- Masz papierosa?- Masz ognia?A jak faceta zaczyna tak rozmowę to go wyśmiewają.Czy myślisz, że kotebiy przejmują się tym czy facet jest z jej ligi? Albo zastanawiają się czy mam u niego szansę?Pamiętaj:- Ona nie jest zaniedbana i brzydka, ona ma ciężki okres w życiu.- Ona nie jest gruba to Ty jesteś nietolerancyjnym ch…, bo ona Cię nie podnieca. To Twoja wina, że Ci się nie podoba, a nie jej, że wp..la jak świnia.- Ona nigdy nie zdradza, ona przeżywa przygodę, bo „zabija” ją nieskończona perfekcja jej związku. Musi uwolnić swoją kobiecość, przy kimś kto ją w końcu docenia . A Ty, mężczyzno, zwyczajnie bzykasz na boku i jesteś ostatnią świnią! Przemyśl to co przeczytałeś. Zobacz rzeczy takimi jakimi one są.

  8. 2013-02-06 22:58:56

  9. 2013-02-08 15:58:29

  10. 2013-02-23 11:52:32

  11. viagra online2013-03-02 22:22:27

    S6m3y1 wow, awesome blog article.Much thanks again. Fantastic.

  12. 2013-03-02 22:22:29

  13. bookmaring service2013-03-13 20:08:55

    egPAiN Very neat blog post.Thanks Again. Want more.

  14. 2013-03-13 20:08:57

  15. bookmarks2013-03-14 19:54:11

    q2zclG Great post.Thanks Again. Keep writing.

  16. 2013-03-14 19:54:23

  17. ciprofloxacin side effects2013-03-15 17:42:53

    I really enjoy the article.Much thanks again. Really Cool.

  18. ciprofloxacin side effects2013-03-15 18:30:25

    Major thankies for the blog.Thanks Again. Really Great.

  19. generic viagra2013-03-15 19:20:56

    Muchos Gracias for your blog post.Really thank you! Great.

  20. generic viagra2013-03-15 20:09:35

    Really informative blog.Thanks Again. Want more.

  21. generi cialis2013-03-15 20:59:51

    Thank you ever so for you article.Much thanks again. Great.

  22. buy generic cialis2013-03-15 21:48:56

    Thank you for your blog.Really thank you! Really Cool.

  23. Buy Levitra uk2013-03-15 22:39:34

    wow, awesome blog. Want more.

  24. Buy Levitra online2013-03-15 23:29:18

    Great article.Really thank you! Really Cool.

  25. 2013-03-29 19:38:20

  26. 2013-04-27 16:26:58

  27. good seo2013-05-25 08:07:16

    8czGNk Appreciate you sharing, great article post.Really looking forward to read more. Great.

  28. 2013-05-25 08:07:19

  29. 2013-05-27 06:54:52

  30. seo service2013-05-27 11:12:21

    NqLNc9 I truly appreciate this blog post.Really thank you! Fantastic.

  31. 2013-05-27 11:12:26

  32. seo service2013-05-28 02:12:00

    EWR8FA Im grateful for the post.Much thanks again. Really Cool.

  33. 2013-05-28 02:12:03

  34. social bookmarks2013-06-19 12:49:48

    6dsHxR Muchos Gracias for your blog.Thanks Again. Keep writing.

  35. 2013-06-19 12:49:50

  36. 2013-06-24 20:33:42

  37. 2013-06-24 23:53:07

  38. news and many more2013-07-04 18:46:56

    LpHIYp Thanks again for the article. Really Cool.

  39. 2013-07-04 18:46:58

  40. wgrkQbekrbzYuSuMSa2013-07-24 07:11:18

    Great post.Thanks Again. Great.

  41. FmOqxqkgnzfedjJWr2013-07-25 09:09:40

    Thanks for the article post. Cool.

  42. 2013-07-25 17:04:52

  43. news2013-07-26 16:07:03

    jqkZrS I value the post.Really looking forward to read more. Fantastic.

  44. 2013-07-26 16:07:06

  45. 2013-07-27 15:04:13

    Education must provide the opopttuniries for self-fulfillment; it can at best provide a rich and challenging environment for the individual to explore, in his own way Noam Chomskyחינוך חייב לספק את האפשרויות למימוש עצמי; הדרך הטובה ביותר היא לספק לאינדיבידואל סביבה עשירה ומאתגרת לחקירה, בדרכו שלו – נועם חומסקי

  46. 2013-07-27 15:04:15

  47. 2013-07-29 20:07:27

    litumaMoim zdaniem pasotdwową przyczyną odchodzenia graczy z WoW nie jest zawartość, fabuła, zużycie MMO czy spadek grywalności, ale kilka głupich technicznych decyzji, ktf3rych skutki częściowo zostaną usunięte w patchu 4.3.Moim zdaniem są to następujące przyczyny:1) Wspf3lny instance lock dla rajdf3w 10 i 25.Na moim serwerze w czasie WOTLK, codziennie od mniej więcej 14 do 24 regularnie formowały się PUGi. Zwykle prowadzili je guildowi raid liderzy, nie było rf3wnież problemu z znalezieniem tankf3w i healerf3w. Większość gildii jakie znałm zwykle robiło 10 albo 25 więc nie było konfliktu międzu PUGowaniem a rajdowaniem z gildią. Z moich obserwacji wynikało, że było takich osf3b około 40, ktf3re regularnie prowadziły rajdy. I tu dochodzimy do sedna problemu: na moim serwerze nie ma praktycznie rajdowania poza gildiami. Większość gildii zaczyna rajdy od 18-20, czyli generalizując wszyscy, ktf3rzy nie są uczniami szkf3ł nie mają gdzie rajdować. Ja pracuję zwykle do 21, czasem mam wolne między 14-17, i WOTLK nie miałem problemf3w żeby znaleźć PUG. Obecnie praktycznie mi się to nie zdarza. Osatnio to nawet mi się nie chce szukać takich grup. Wieje nudą, bo ile można ZA/ZG robić. Wydaje się LFR naprawi ten problem, przynajmniej częściowo.Statystyki jakie ujawnił Blizzard, że głf3wnie Chińczycy odeszli, wydają się potwierdzać moją tezę. Odeszli chińscy farmerzy złota, bo casuale, ktf3rzy nie mogą okazjonalnie pugować nie widzą sensu w kupowaniu złota i gearu i albo odchodzą z gry albo sobie od czasu do czasu pukną jakąś instancję do czego nie potrzeba specjalnego sprzętu.2) GRIND FESTJak długo istnieje WOW tak długo trzeba było farmić, żeby się liczyć , obecnie jednak wydaje mi się, że nastąpiło spore przegięcie w kierunku durnego powtarzania ciągle tych samych questf3w i instancji.Przykładowo enchanty kupowane od frakcji w WOTLK były tylko BOA, teraz są BOA + poziom reputacji. Szczerze powiedziawszy mało mi się chce przechodzić na wszystkich moich altach przez wszystkie te same, zaDrugimRazemNudneQuesty i podnoszenie reputacji.Drugi przykład soulbound chaos orby, ktf3rych potrzeba w ilościach hurtowych (od 3-5) żeby cośkolwiek mf3c zrobić. Jaki to ma sens poza wkurzaniem ludzi, ktf3rzy nie mają na tyle czasu, żeby każdego alta przeprowadzić kilkanaście razy przez nudne i ciągle te same instancje. Tutaj też wydaje się, że Blizzard zmądrzał i w 4.3 orby nie będą soulbound.Trzeci przykład archeologia w zasadzie bez komentarza3) LENISTWOBlizzard moim zdaniem okupując od wielu lat nr1 w świecie gier MMO po prostu osiadł na laurach, zmienił się w korporację, gdzie nad każdą zmianą zbiera się komitet, ktf3ry tworzy projekt, ktf3ry jest przerabiany, zmieniany akceptowany i w rezultacie wszystko to trwa i trwa. Nie ma to nic wspf3lnego z dopracowaniem, a raczej z bezwładem.Przykładowo, całkiem fajny pomysł na profesję jak archeologia, pomimo dość upierdliwej losowości, od dawna jest w zasadzie bezużyteczny. Czemu z każdym tierem nie można było dodawać kolejnych epickf3w? Obecnie np. 378 ilvl? Zupełnie banalne od strony technicznej działanie, ktf3ry sprawiłoby że umiejętność ta miałaby obecnie jakiś sens poza zbieraniem achivmentf3w.Czemu nie ma nowych dungeonf3w? ZA/ZG już dawno powinny mieć następcf3w. No ileż można .. Bardzo mi się podoba odświeżanie starych instancji, czemu nie robić tego na szerszą skalę. Przecież to naprawdę nie wymaga wielkich nakładf3w pracy.WEŹ SIĘ DO ROBOTY BLIZZARDZIE4) i na koniec ZBALANSOWANIE KLAS I ZMIANA SPOSOBU GRYGeneralnie w większości podobają mi się zmiany w CATA jeśli chodzi o talenty, natomiast nie zawsze ich końcowy efekt. W WOTLK uwielbiałem grać warriorem fury/tank oraz retri paladinem. Obecnie ich organicznie nie cierpię zwłaszcza jeśli chodzi o paladyna i nie chodzi mi tu o słaby dps ale zupełnie zmieniony sposf3b grania, ktf3ry mi nie odpowiada. Gram shadow priestem oraz magiem, przy czym tym ostatnim z lenistwa jak zwykle lobby magf3w mocno broni tej klasy. Mam rf3wnież jakiegoś 60lvl shamana, ktf3rego uwielbiam za sposf3b grania, totemy itp. Jak MoP znikną totemy, to niezależnie od wszystkiego nie będę nim grał, bo zniknie dla mnie jego najfajniejsza cecha.Zastanawiam się czasem czy żeby mieć super frajdę z grania jakąś klasą to w MOP trzeba będzie mieć 10 altf3w i wybierać tego, ktf3ry aktualnie jest najbardziej grywalny bo BLIZZ będzie czuł przemożną potrzebę rewolucji?

  48. 2013-07-29 20:07:30

  49. 2013-07-30 19:11:13

    že si to ty,chude1 Liška,tak ti přede1m na to zblbnuted sve9 know-how a to zcela gtiras.Takovej předklad,přijde za mnou klient faplně blbej a ještě me1 nějakej proble9m.Tak vemu ze1lohu a jdem na to."Geniem do třed dnů" se ty moje kurzy jmenujed.Na a je1 ho za ty tři dny přesvědčedm,že je opravdovej genius,že všechno může,všechny překe1žky zdole1,všemu rozumed a že je ředitelem vesmedru.A pokud to jeho okoled neche1pe,tak by je o tom měl poučit.Nevěřila bys,jak je snadnfd přesvědčit vola,že je genius.To člověk zvle1dne za pe1r minut,ale je1 to schve1lně natahuju,abych z toho měl poře1dnej vejvar.Na a hloupfd klient odche1zed vyprsenej a s hlavou hrdě vztyčenou se ujedme1 nějake9ho mesie1šske9ho fakolu hodne9ho sve9 geniality.Chytřed v něm sice vided ještě většedho blbce,než byl předtedm,ale protože jsou chytřed,tak mu to neřeknou.Ale chytrejch naštěsted moc po světě neběhe1,takže se najde dalšed sposta blbců,co me9mu klientovi tu genialtu uvěřed a chtějed ji taky.Takže se mně dveře netrhnou.Mladed,stařed,se školama i bez z každfdho uděle1m genia.Pokud teda na to me1 prachy samozřejmě.Tak teď vedš jak na to a věředm,že tvoje dalšed blogove1ned bude naprosto genie1lned:-000)))))

  50. 2013-07-30 19:11:15

  51. 2013-07-31 08:09:19

  52. best news2013-08-02 18:16:24

    Muchos Gracias for your blog article.Really looking forward to read more. Will read on...

  53. best news2013-08-02 18:42:15

    I think this is a real great blog article.Much thanks again. Really Cool.

  54. greatest news2013-08-02 23:23:53

    I315Ob Thanks so much for the blog article.Really thank you! Awesome.

  55. 2013-08-02 23:23:56

  56. best news2013-08-03 00:05:52

    VISZzv Major thankies for the article.Really looking forward to read more. Want more.

  57. 2013-08-03 00:05:54

  58. 2013-08-11 20:27:12

  59. awesome links for you2013-08-19 15:38:11

    kfLllk Really appreciate you sharing this article.Thanks Again. Really Great.

  60. 2013-08-19 15:38:14

  61. great link buildng2013-08-19 22:22:52

    4NQFjq Appreciate you sharing, great blog post.Thanks Again. Will read on...

  62. 2013-08-19 22:22:54

  63. awesome links for you2013-08-20 04:47:50

    dMAmnI Appreciate you sharing, great article.Really thank you! Much obliged.

  64. 2013-08-20 04:47:52

  65. best link building2013-09-04 08:02:08

    bulARU A round of applause for your article.Really thank you! Great.

  66. 2013-09-04 08:02:11

  67. link building2013-09-07 02:01:21

    FqXwNC Thanks a lot for the article. Keep writing.

  68. 2013-09-07 02:01:23

  69. seo service2013-09-08 04:29:22

    qIDE4J Awesome post.Really thank you! Awesome.

  70. 2013-09-08 04:29:24

  71. make money online2013-09-11 23:46:16

    p7TJYb Very good blog post. Keep writing.

  72. 2013-09-11 23:46:18

  73. online business2013-09-13 13:53:23

    rUqhGo Thank you for your blog post.Much thanks again. Fantastic.

  74. 2013-09-13 13:53:25

  75. make money online2013-09-13 14:50:17

    ZVOygO A big thank you for your post.Thanks Again. Keep writing.

  76. 2013-09-13 14:50:34

  77. awesome link building2013-09-25 01:49:29

    gcf3N8 I really like and appreciate your post.Really looking forward to read more. Really Cool.

  78. 2013-09-25 01:49:31

  79. best link build2013-10-16 18:52:25

    ZdhRIP Thank you ever so for you article post.Much thanks again. Really Great.

  80. 2013-10-16 18:52:27

  81. smashing top seo2013-10-23 16:47:07

    3FhhR3 Im thankful for the post. Fantastic.

  82. 2013-10-23 16:47:09

  83. top seo guys2013-10-24 16:57:26

    cNbiIc Thanks a lot for the blog.Much thanks again. Awesome.

  84. 2013-10-24 16:57:29

  85. take a look at it!2013-11-01 18:08:13

    lDuAlv Thanks for the article post.Really thank you! Keep writing.

  86. 2013-11-01 18:08:16

  87. great things to know2013-11-18 02:52:30

    F1m5tC Great, thanks for sharing this blog post. Fantastic.

  88. 2013-11-18 02:52:33

  89. you want this now2013-12-15 12:50:04

    l7ovBx I think this is a real great post.Thanks Again. Really Cool.

  90. 2013-12-15 12:50:06

  91. awesome things!2014-01-08 10:08:30

    sCb6tJ Thanks for sharing, this is a fantastic blog. Really Great.

  92. 2014-01-08 10:08:32

  93. look at this2014-01-17 17:44:34

    qqQQNW Very informative post. Will read on...

  94. 2014-01-17 17:44:36

  95. awesome things!2014-01-31 15:28:36

    3nw7Tt Very neat post. Really Great.

  96. 2014-01-31 15:28:40

  97. awesome things!2014-02-28 13:44:43

    Xl382r A big thank you for your post.Really looking forward to read more.

  98. 2014-02-28 13:44:45

  99. 2014-03-05 22:50:51

  100. nice seo guys2014-03-22 17:14:47

    KPQMxU Thanks a lot for the post.Really thank you! Keep writing.

  101. 2014-03-22 17:14:49

  102. awesome things!2014-04-19 05:00:17

    YZ2LkL Hey, thanks for the blog article.Really looking forward to read more. Keep writing.

  103. 2014-04-19 05:00:20

  104. stunning seo guys2014-04-20 20:26:36

    l2RC1T Great, thanks for sharing this article.Thanks Again. Great.

  105. 2014-04-20 20:26:39

  106. check it out2014-05-11 12:14:03

    G6hCov I appreciate you sharing this blog.Really looking forward to read more. Keep writing.

  107. 2014-05-11 12:14:05

  108. check it out2014-05-12 11:02:36

    ebheTq I cannot thank you enough for the article post.Really looking forward to read more. Great.

  109. 2014-05-12 11:02:38

  110. best seo company2014-06-04 19:20:23

    SLARiL Thanks for the blog article.Really looking forward to read more. Want more.

  111. 2014-06-04 19:20:26

  112. good backlinks2014-06-17 20:03:37

    MXV5Zq I think this is a real great post.Really looking forward to read more. Awesome.

  113. 2014-06-17 20:03:40

  114. cheap seo services2014-06-19 16:10:27

    u4dgjy Very informative article post.Much thanks again. Keep writing.

  115. 2014-06-19 16:10:29

  116. awesome seo2014-07-04 10:46:45

    3lO2Nq Enjoyed every bit of your blog post.Really thank you!

  117. 2014-07-04 10:46:48

  118. 2014-10-12 17:47:45

  119. 2014-10-14 15:37:35

  120. 2014-10-14 15:51:24

  121. 2014-10-16 06:03:54

  122. 2014-12-03 08:56:54

  123. 2015-07-13 10:01:25

  124. 2015-07-14 18:18:19

  125. 2015-07-14 20:18:31

  126. 2015-07-16 12:22:59

  127. 2015-08-02 10:03:31

  128. 2015-08-06 08:47:30

  129. 2015-08-10 00:41:04

  130. 2015-10-06 02:15:44

  131. 2015-10-22 13:28:27

  132. 2015-10-25 16:39:21

  133. 2015-11-15 14:07:59

  134. 2015-11-25 07:10:53

  135. 2016-01-11 22:43:56

  136. 2016-02-07 03:03:43

  137. 2016-04-12 19:20:30

  138. 2016-05-12 21:47:25

  139. 2016-05-20 20:15:00

  140. 2016-08-05 20:01:12

  141. 2016-08-17 08:50:38

  142. 2016-08-24 06:45:49

  143. 2016-09-30 15:41:39

  144. 2016-10-18 19:35:41

  145. 2016-10-27 13:36:32

  146. 2016-11-15 18:42:40

  147. 2016-12-11 17:17:59

  148. 2016-12-28 14:14:43

  149. 2017-01-01 11:01:49

  150. 2017-01-22 08:44:33

  151. 2017-02-10 16:27:33